10 februari 2012

Aal is geen paling

Is ie paling aant roken in de badkamer, neen hij heeft weer een houtje in vorm geworsteld! Binnenhelmstok voorzien van een laagje lak, lekker belangrijk zolang je niet eens een romp hebt.
Nouja, ooit word het natuurlijk genieten, van uit de warme, droge kajuit je bootje te sturen, in den hande dit stoere helmhout, gemaakt van oude trapdelen, jaja een heuse eco helmstok.
Ook ziet mijn oog dat kleine bootjes vriend Yrvind, wederom vooruitgang geboekt heeft met zijn project YrvindTen,je weet wel met een tienvoeter alle grote kapen ronden(zonder tussendoor land aan te doen dan). kijk maar weer eens op zijn blog http://www.yrvind.com/present_project/?m=201202. Zag ook dat de website http://www.aroundinten.com/ weer in de lucht is,word misschien weer nieuw leven in geblazen vanwege Irvinds attempt.


het drogen der helmhouten



2 opmerkingen:

  1. Niels,

    Ik heb met plezier je blog gelezen. Zelf heb ik een 6,5 romp van een trans bootje en wil daar de herkiel in maken.

    Heb jij van jou kiel een tekening die je mij zou kunnen mailen?

    Krijg ik weer nieuwe ideeën en kan ik wellicht de moed verzamelen om deze winter te starten.

    Jack

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jack,

    Daar heb ik idd tekeningen van, alleen zou ik het niet meer op deze manier doen, wil er wel een boompje met je over opzetten, ben benieuwd naar je romp...

    Groet, Niels

    BeantwoordenVerwijderen