30 april 2013

Keep on trucking

Vandaag was dan de grote dag, het casco gaat op reis, naar haar nieuwe plekje tijdens de zomer. Voor een schoonheidsslaapje, in het najaar wek ik haar weer om dan met verse moed verder te timmeren. Tevens vandaag mijn ontmaagding betreffende het trailer rijden, met piepklein Peutje 106, trailertje oppikken die toch wel een maatje te lang blijkt, beter meeverlegen dan onverlegen zeg maar... Rijden gaat prima maar let op die bochten, niet te krap nemen hoor! Bootje met vereende krachten op karretje gedouwd en na wat gedoe met steeksleutels en sjorbanden de reis naar nieuwe locatie aanvaard. Het onttraileren bleek een eenvoudig klusje, met orgineel mannenspeelgoed was het varkentje zo gewassen. Smullen bij Boer Geert en trailer weer afleveren, wederom een geslaagd dagje, dank aan bijrijder Bert! 

Longvehicle, lekkerrrrrr lang dus
Halfbakken bakdek
Bootje buiten








Met bij rijder Bert

Spelen met Manitou kraanspeelgoed
In de Singels 







7 opmerkingen:

  1. hahaha Niels! ziet er mooi uit. samenspan nog B norm of....?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou jij toch moeten weten... als ik nog leer schakelen kom ik BE bij je doen!

      Verwijderen
  2. Hey Niels,

    Niet slecht hoor! Als ze klaar is, wil ik natuurlijk wel een keertje testen of dat rompje een beetje wil lopen :-)

    Tot ziens,

    Johann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey man,

    Heb jullie bij de Race to the Max gemist! Allles goed met jullie? Hebben een mooie race gehad, blakte heen, en storm terug haha! Helaas de boot vanmorgen in Enkhuizen achtergelaten, moest werken, pik ik vd week wel weer eens op. Ja, dat rompje, ga in januari weer van start, tewaterlating 1 april. Heb intussen nog een ander projectje tussendoor op mun hals gehaald, ziehier http://dehoopv.blogspot.nl/. Nee, blijven gewoon zeilen hoor, dit is wel een leuke camper voor die kleine.

    Ok dan, groetjes daar,

    Niels

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Race to the Max; ik heb aan je gedacht toen ik zaterdagavond aan een sociale verplichting voldeed... Gelukkig, geen wind dacht ik ook :-) dat maakte het wat dragelijker. Leuk cafeetje wel dat Max.
    Zondag weer de eerste winterwedstrijd vanuit Enkhuizen. Morgen en/of overmorgen proberen de zeilen van ons bootje te halen. Altijd een beetje treurig moment en ik kan het niet eens afreageren door te zeggen dat we een slechte zomer hebben gehad ... Leuke oldtimer hoor! Ik hoop dat je niet al teveel hooi op je vork neemt maar volgens mij kan wel aardig relativeren. Vrouw en kind natuurlijk helemaal happy, voorheen onbereikbare vooral Friese plekjes zijn nu binnen handbereik.
    O ja, ik zwaai niet als ik je op het water tegenkom; dat het maar weet ;-)

    Groetjes Liz en Johann

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Volgend jaar weer een race,

    Max altijd gezellig, zaterdag Sirius terug varen vanuit Enkhuizen, daarna ook in de mottenballen, misschien zien we elkaar wel nog ffies op de haven. Nee komt wel goed met dat hooi en die vork, december is ze "klaar". Buitenom verven kan ook in de zomer in het water, het is geen jacht hoor. De oldtimer ligt 10 min van ons huis dus kan veel in de verloren uurtjes doen (heb ik tot op heden gedaan en het verbaast je wat je dan allemaal kan doen). Friesland idd, kom ik met 197 cm niet in, ga 2015 weer een grotere zeiltocht maken dus kan er weer voldoende gezeild worden!

    Gegroet zeilenden.

    BeantwoordenVerwijderen