18 april 2014

Vaute kleuren

Om maar weer verder gaan met het verf dilemma, ondanks de 3D computer animaties toch de verkeerde grijs gekozen, Mono Urethane 3221 donkergrijs. De boot lijkt nu korter, terwijl het de bedoeling is deze optisch te strekken, ook is de tint te groen ten opzichte van het dek. Probeersel 2, Bootlak nr 29. Goede zwaarte, de boot is weer op lengte, de tint is te geel/olijf t.o.v. het dek. Probeersel 3, Bootlak 40, uitstrijkje gemaakt op de spiegel en verhip, dit zou hem kunnen zijn! Ik heb dit kleurtje ook in Mono Urethane staan de 3140, is de zelfde kleur, maaaarrrr, een sterkere lak soort, die doen we! Goedje er op gesmeerd, is wel wat dun om te rollen, ziet er wel aardig uit. Wat mij de volgende dag wel verbaasd, is dat de verf nog niet droog is... Zootje stof er in natuurlijk, aaarrrggg, 3 dagen later kan ik net aan waterproof schuren. inmiddels nieuwe verf van de fabriek gehad maar in een testje droogt ie net zo langzaam (Deze aflak kenmerkt zich door de snelle initiƫle doorharding, quote fabrikant). Moet 4 lagen aanbrengen, dit gaat me dus 20 dagen kosten?! Nu weet ik het nie meer hoor, Alles er dan maar afhalen en wederom opnieuw beginnnen, alles 2C? Volgende keer maar gewoon wit insoppen, sta hier nu al 3 weken te klooien.

ps Kwak het grijs er straks op en ga v/h weekend eieren zoeken!


te kort
te warm

te nat, droogtijd 4 dagen?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten